Haastava, mutta menestyksekäs yhteistyö
Saint-Gobain Building Distribution Ranska kohtasi haasteen. Heidän työntekijänsä eivät olleet täysin tyytyväisiä työvaatteiden toimituksiin, laatuun, istuvuuteen ja kestävyyteen. Max-Antoine Grolleron, hankintajohtaja, sai tehtävän - tehtävän löytää ratkaisu, joka tekee työntekijät onnellisiksi. Hän päätti vaihtaa halvemmat työvaatteet, jotka eivät vastanneet heidän vaatimuksiaan, laadukkaampiin työvaatteisiin, jotka pidemmällä aikavälillä olisivat kustannustehokkaampi ratkaisu.
Blåkläder oli ratkaisu.
Parhaan mahdollisen lopputuloksen takaamiseksi perustettiin ryhmä, jolla on asiantuntemusta eri osa-alueista ja tehtiin projektisuunnitelma. Saint-Gobain Building Distribution Ranskalle oli tärkeää, että Blåkläder ottaisi vastuun hankkeen toteuttamisesta ja veisi hanketta eteenpäin – näin teimme. Markkinointiosasto loi tuotekuvaston, jotta tarvittava valikoima voitiin päättää ja tuotekehitys otti vastuun 45 tuotteesta, jotka valittiin kehiteltäväksi ja josta valikoima muodostui. Lisäksi teimme kuusi uutta räätälöityä tuotetta, jotka nyt löytyvät normaalista tuotevalikoimastamme. Valmistus aloitettiin omissa tehtaissamme Sri Lankassa, mikä antaa meille täyden hallinnan koko tuotantoketjusta.
Tehtiin 36 logo-ohjeistusta, jotta kaikkia eri logotyyppejä käytetään oikein arviolta noin 230 000 vaatteessa. Tämä mahdollistaa tärkeän yhtenäisen visuaalisen ilmeen, mutta myös erottaa 24 000 henkilön ryhmästä yli 20 yritystä ja yli 40 ketjun nimet.
IT-osasto aloitti läheisen yhteistyön Saint-Gobainin kanssa, jotta heidän henkilökuntansa pystyisi helposti tilaamaan työvaatteet sähköisesti EDI-järjestelmän (Electronic Data Interchange) kautta. Kun tilaus on tehty, järjestelmässämme vastaanottaa sen heti ja siitä lähetetään välittömästi tilausvahvistus asiakkaalle – turvallista, nopeaa ja helppoa.
Yhteensä 129 816 tuotetta tilattiin ja Blåkläder toimitti ne peräti 1 559 osoitteeseen ympäri Ranskaa ja vaatetti noin 9 300 henkilöä.
Yhteistyö Saint-Gobain Building Distribution Ranskan kanssa on menestystarina, jossa on kaksi erittäin tyytyväistä osapuolta.
Saint-Gobain Building Distribution Ranska kohtasi haasteen. Blåkläder oli ratkaisu.